Düziçi Belediyesinin Alibozlu, Gökçayır, Çitli ve Kuşçu Köylerinde 4 bölgede Mücavir Alana alma çalışmaları devam etmektedir.
TESCİL ÇALIŞMASI DEVAM EDEN TABİAT VARLIĞI.
ÇONA KANYONU
İMAR PLANINA ESAS JEOLOJİK - JEOTEKNİK VE MİKROBÖLGELEME ETÜT RAPORLARINDA UYGULAMALARA İLİŞKİN ESASLAR
01.01.2016
Bakanlığımız 19.08.2008 tarih ve 10337 sayılı Genelgesi ve eki plan kademeleri, rapor türleri, planlamaya altlık jeolojik-jeoteknik ve mikrobölgeleme etüt raporlarını bir standarta oturmak amacıyla yeni düzenlemeler getirilmiştir. Bu durumda Müdürlüğümüzce yürütülecek işlemler aşağıda belirtilen hususlar dahilinde yapılacaktır. Genelge hükümleri bir bütün olarak uygulanacak olup; farklı tarihlerde gerçekleştirilmiş düzenlemelerdeki yaklaşımların birlikte göz önüne alınması gerekmektedir.
ÖNEMLİ DUYURU : İmar Planına Esas Jeolojik-Jeoteknik ve Mikrobölgeleme
Etüt Raporu hazırlayacak firmaların o yıla ait oda tescillerini yaptırmış olması gerekmektedir.
BAŞVURU AŞAMASI
1. Amacı belirten dilekçe ekinde: İmar Planına Esas Jeolojik – Jeoteknik etüt raporunu hazırlayacak olan firma tarafından etüt alanına ilişkin ön bilgi ve belgeler ( Etüt alanın KML dosyası üzerinde sınırlsrı çizilmiş durumu veya Netcat dosyası halinde sayısal sınırları , alan büyüklüğü ,... v.s. başvuru yapılacaktır.
RAPOR AŞAMASI
1. Raporlar ilgili format başlıkları ve ek başlıklarına uygun hazırlanmalı ve amaç dışı gereksiz bilgi içermemelidir.
2. Raporlarda, kullanılan tüm haritaların üretim tarihleri ve hangi yönetmelik esaslarına göre hangi kurum tarafından üretildikleri belirtilecektir. Tüm haritalar bu haritaları üreten ya da ürettiren idare tarafından onaylanmış olacaktır.
-Haritalar çalışma alanının günümüzdeki durumunu yansıtacak güncellikte olmalıdır. Aksi durumda, çalışmalara haritaların güncellenmesinden sonra başlanır.
3. Sayısal haritalar, UVDF’nda (Ulusal Veri Değişim Formatı) verilmelidir. Ayrıca sahada yapılan bütün sondaj, yarmalar, jeofizik çalışmalar ve ölçüm v.b. noktalar ve hatların koordinatları, raporda tablolar halinde belirtilir ve ayrıca, haritalar üzerine işlenecektir.
4. İnceleme alanlarında yapılacak tüm sondaj, jeofizik ölçüm, arazi deneyleri v.b. çalışmalar alan geneline mümkün olduğunca homojen olarak dağıtılmalıdır. Arazi araştırmaları (sondaj, jeofizik çalışmalar, saha deneyleri, yarma v.b.) gerek yeterli ekonomiklilikte gerekse sahayı temsil edecek ve tehlike analizlerinde kullanılacak maksimum veri dengesi gözetilerek belirlenir. Ancak, özellikle alüvyon ve stabilite problemlerinin muhtemel olduğu alanlarda veri sayısı ve sıklığının mümkün olan en üst seviyede olmasına özen gösterilmelidir.
5. Etüt çalışmaları için açılacak sondaj kuyularına PVC borular indirilerek, kuyu ağızları etüt ve raporlama çalışmaları tamamlanıncaya kadar, uygun yöntemle (betonlama v.b.) korunmalı, sondaj karotları (karot sandıkları) ve alınan diğer örnekler de, raporlama süreci tamamlanana kadar kontrol, değerlendirme ve yeni deney ihtiyacı amacıyla korunmalıdır.
6. Çalışma alanına ait her türlü muhtemel mühendislik sorunu (zemin sıvılaşması, oturma, şişme v.b.) ve doğal afet tehlikeleri (kaya ve zeminlerdeki stabilite sorunları v.b.); saha, laboratuar deneyleri ve verilerine dayanan uygun analizler ile belirlenmelidir. (Şev stabilite analizleri, sıvılaşma analizleri, kinematik analizler v.b.)
7. Raporlarda, raporu hazırlayan tüzel kişinin veya kurumunun kaşesi ile düzenleyenlerin adları ve soyadları, unvanları ve imzaları asıl olarak bulunur. Raporların bütün sayfaları paraflanır ve bütün ekler hazırlayan tarafından kaşelenerek imzalanır.
8. Fotokopi ile çoğaltılmış raporlarda, her sayfadaki paraflar ve rapor sonundaki imzalar orijinal olmalıdır. Firma ve oda onayı sonuçlar bölüm sonunda olacak ve kurum onayı sonuç sayfası arkasında olacak şekilde düzenlenmelidir.
9. Ekler rapor kapağından taşmayacak şekilde ve usulüne uygun normda katlanmış olarak konulur. Eklerin fazla olması halinde, haritalar cep veya ayrı klasörler içinde rapora eklenir.
10. Birden fazla paftayı kapsayan çalışmalarda mutlaka pafta anahtarı verilir. Çok sayıda paftayı kapsayan çalışmalarda arazi ve büro çalışmalarını kolaylaştırmak ve bütünlüğü sağlayabilmek için hazırlanacak yerleşime uygunluk haritalarından an az 1 takım, çalışma alanının tamamını bir bütün olarak gösterecek ölçekte hazırlanır.
11. Birden fazla parseli veya çalışma alanını içeren raporlarda; parseller veya alanlar aynı mahalli idarenin sınırları içinde kalıyorsa ve benzer jeolojik-jeofizik-jeoteknik özellikler ve benzer mühendislik sorunları-afet tehlikelerini içeriyorsa, tek bir raporda verilebilir.
Diğer durumlarda, her parsel ve alan veya bazı parsel ve alanlar için yetkili idarenin görüşü doğrultusunda ayrı rapor düzenlenir.
12. Yapılan çalışmaların yansıtıldığı haritalar (eğim haritası, mühendislik jeolojisi haritası, yerleşime uygunluk haritası, jeofizik haritası –kayma dalgası hızı haritası, zemin büyütmesi haritası ve zemin hakim titreşim periyot haritası- v.s.), karmaşıklığın önlenmesi için, ilgili idarenin bilgisi ve onayı dahilinde, bazı haritalar birleştirilebilir.
13. Haritalarda yapılan eğim, jeoloji, yerleşime uygunluk v.b. bölümlemelerde, sınırların ve bölümlerin karmaşık olmamasına dikkat edilir. Çok sayıda bölümlemenin bulunduğu durumlarda karmaşıklık önlenemiyor ise, bölümlemeler farklı renklerde boyanır veya taranır.
14. Haritalamada ve diğer tüm konularda, TSE tarafından belirlenmiş standartlar bulunuyor ise, bunlara uyulur. Söz konusu standartların bulunmadığı durumlarda, alışılmış veya uluslar arası standartlara uygun (referans verilerek) semboller kullanılır ve ayrıntılı lejant konulur. Haritalar arasında sınır ve sembol uyuşmazlığının olmamasına dikkat edilir.
15. Rapor kapsamında diğer resmi kurumlarla ilgili evrakların; a) Tapu örneği, kadastro paftası, arsa çapı…
b) Valilik ya da Belediye başvuru belgesi
c) DSİ ve diğer kurum görüşleri olmalıdır.
16. Rapor içerisinde kullanılan her türlü bilgi, belge, kaynak, yöntem v.b. için referans verilmelidir.
17. Raporların “Yerleşime Uygunluk Paftaları” nda inceleme alanı sınırları açık bir şekilde işlenmelidir ve müellif firma/mühendis kaşe ve imzası yanında arazi-büro incelemesini yapan mühendislerin isim ve unvan kaşesi ve imzaları kesinlikle bulunmalıdır.
18. Raporlar (spiral v.b. şekilde) dağılmayacak şekilde ciltlenir. Yerleşime uygunluk değerlendirmesinde Uygun Olmayan Alan (UOA) içeren raporlar; sekiz (8) adet, içermeyen raporlar ise altı (6) adet hazırlanır.
19. Bir adet rapor Fen kurulunca incelenmek üzere Müdürlüğümüze sunulur.Kurulca incelenmesine müteakip varsa raporlarda düzeltmeler yapıldıktan sonra nihai rapor madde 18’de belirtilen sayıda çoğaltılarak ONAY’a sunulur onaylanan rapor (raporun ekleriyle birlikte tamamını (metin, fotoğraflar, haritalar, kuyu logları, tablolar, paftalar vb. ) içeren CD ile birlikte idareye teslim edilir. CD ‘si olmayan raporların A.B.İ.S. (Afet Bilgi İşletim Sistemi)’ne işlenmesi mümkün olmadığından dağıtımı yapılmayacaktır.))
NOT:Başvuru ve Onay aşamalarında raporu hazırlayan şahıslar veya firmanın Müdürlüğümüzle irtibat halinde olması gerekmekte olup konuyla ilgisi olmayan kişiler idaremizce muhatap kabul edilmeyecektir.
İNCELEME ALANININ YERLEŞİME UYGUNLUK DEĞERLENDİRMESİ
1. UYGUN ALANLAR (UA)
Uygun Alanlar 1 (UA-1) : Zemin Ortamlar
Uygun Alanlar 2 (UA-2) : Kaya Ortamlar
2. ÖNLEMLİ ALANLAR (ÖA)
Önlemli Alan 1 (ÖA-1) : Deprem Tehlikesi Açısından Önlemli Alanlar
2.1.1. Önlemli Alan 1.1 (ÖA-1.1) : Sıvılaşma Tehlikesi Açısından Önlemli Alanlar
2.1.2. Önlemli Alan 1.2 (ÖA-1.2) : Diri Fayların Tetiklediği İkincil (Tali) Fay Yüzey Deformasyonları Açısından Önlemli Alanlar
2.2. Önlemli Alan 2 (ÖA-2) : Kütle Hareketi Tehlikeleri ve Yüksek Eğim Açısından
2.2.1. Önlemli Alan 2.1 (Ö.A-2.1) : Önlem Alınabilecek Nitelikte Stabilite Sorunlu Alanlar
2.2.2. Önlemli Alan 2.2 (Ö.A-2.2) : Önlem Alınabilecek Nitelikte Kaya Düşmesi Sorunlu Alanlar
2.2.3. Önlemli Alan 2.3 (Ö.A-2.3) : Önlem Alınabilecek Nitelikte Heyelan ve Kaya Düşmesi (Kompleks Hareket) Sorunlu Alanlar
2.2.4. Önlemli Alan 2.4 (Ö.A-2.4) : Önlem Alınabilecek Nitelikte Erime Boşlukları Açısından Sorunlu Alanlar
2.3. Önlemli Alan 3 (ÖA-3) : Su Baskını Açısından Önlem Alınabilecek Alanlar
2.4. Önlemli Alan 4 (ÖA-4) : Çığ Düşmesi Açısından Önlem Alınabilecek Alanlar
2.5. Önlemli Alan 5 (ÖA-5) : Mühendislik Problemleri Açısından (Şişme, Oturma, Taşıma Gücü v.b.) Önlem Alınabilecek Alanlar
2.5.1. Önlemli Alan 5.1 (ÖA-5.1) : Önlem Alınabilecek Nitelikte Şişme, Oturma Açısından Sorunlu Alanlar
2.5.2. Önlemli Alan 5.2 (ÖA-5.2) : Dolgu Alanlar
2.5.3. Önlemli Alan 5.3 (ÖA-5.3) : Yüksek Yeraltısu Seviyesine, Deniz Suyu Girişimi v.b. Sorunlu Alanlar
3. AYRINTILI JEOTEKNİK ETÜT GEREKTİREN ALANLAR (AJE)
4. UYGUN OLMAYAN ALANLAR (UOA)
4.1. Deprem Tehlikesi Açısından Uygun Olmayan Alanlar (UOA-1)
4.1.1. Uygun Olmayan Alanlar 1.1 (UOA-1.1) : Diri Fay Yüzey Faylanması Tehlike Bölgesi (Faya Tampon Bölgesi)
4.1.2. Uygun Olmayan Alanlar 1.2 (UOA-1.2) : Yanal Yayılma Riskli Alanlar
4.2. Kütle Hareket Tehlikeleri Açısından Uygun Olmayan Alanlar (UOA-2)
4.2.1. Uygun Olmayan Alanlar 2.1 (UOA-2.1) : Heyelan Riskli Bölgeler
4.2.2. Uygun Olmayan Alanlar 2.2 (UOA-2.2) : Kaya Düşmesi Riskli Bölgeler
4.2.3. Uygun Olmayan Alanlar 2.3 (UOA-2.3) : Heyelan ve Kaya Düşmesi (Kompleks Hareket) Riskli Bölgeler
4.2.4. Uygun Olmayan Alanlar 2.4 (UOA-2.4) : Çökme (dolin v.b. karstik boşluk çökmeleri, tasman v.b. hareketler) Açısından Riskli Bölgeler
4.3. Uygun Olmayan Alanlar 3 (UOA-3) : Taşkın Alanları
2016 YILI JEOLOJİK-JEOTEKNİK ETÜT RAPORU BİRİM FİYAT BEDELLERİ
Güncelleme Tarihi:05/01/2016